söndag 17 mars 2013

Plusgrader


Äntligen har jag hittat lite plusgrader  i väderprognoserna. Sista dagarna i mars ser temperaturen faktiskt ut att hålla sig på nollan och däröver. Jag är sjukt taggad nu inför premiären. Har sagt det förr men det finns så mycket att utforska, så många spännande ställen som jag håller skyhöga förväntningar på. Så är det alltid på vintern. Plötsligt har man bundit klart en fluga och känner att detta är den ultimata, i år knäcker jag det. Samma sak är det med fiskeställen tycker jag. Under de mörka månaderna då man finkammar kusten framför datorn finns där alltid något nytt guldkorn, stället som ska leverera den nya rekordfisken. I år är inget undantag. Jag har hittat några platser och fått tips om andra där jag kommer fånga stor fisk i år, båten är klar och allt talar för en kanonsäsong. Jag är full av självförtroende inför det som kommer!

Nästa helg är går årets havsöringsmässa av stapeln på El-Ge Sportfiske i Göteborg. Jag kommer sitta där och binda lite flugor verkar det som. I år då det varit så kallt kommer vi antagligen att få fina borstmasksvärmningar lagom till fisket sätter igång, därför har jag valt att koncentrera mig på att binda just lite borstmaskar. Jag har ett mönster, som jag även visat här tidigare, som är enkelt och riktigt bra!

Väl mött!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

http://www.silverpaket.se/

30 januari 2014 kl. 10:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida